loading...
دهکده گوناگون
آخرین ارسال های انجمن
@Admin@ بازدید : 117 نظرات (0)

هماهنگ کننده سالک معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت حیدریه از بروز چندین مورد بیماری سالک پوستی در شهرستان تربت حیدریه و شهرستان های اطراف خبر داد. 
مهندس طاهری به خبرنگار ما گفت: در سال گذشته تعداد 85 مورد ابتلا به بیماری سالک جلدی در شهرستان شناسایی شده که عمدتا افراد به علت مسافرت به شهرهای دارای آلوده گی بیشتر به این بیماری مبتلا شدند. 
وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده زخم پوستی مشکوک ، به نزدیک ترین مرکز بهداشتی درمانی شهری وروستایی مراجعه تا برابر دستورالعملهای وزارت بهداشت ودرمان تحت معا لجه ومراقبت قرار گیرند. 
در همی رابطه علیرضا شجاعی مدیر مرکز آموزش بهورزی گفت: ارتقاء سطح آگاهی و نیز آموزش بهورزان برای مقابله با این بیماری یک ضرورت است که براین اساس آموزش بیش از یکصد نفر از بهورزان به مدت سه روز در محل مرکز آموزش بهورزی آغاز گردید است. 

@Admin@ بازدید : 107 نظرات (0)

کارشناس بهداشت محیط و حرفه ای دانشکده علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: یخهاي موجود در بازارمی تواند به عنوان یک کانون آلودگی باشد و با شستن سطح یخ آلودگی های آن از بین نمی رود. 
مهدی سعیدی تصریح کرد: بیماری وبا بیماری بسیارخطرناکی است که عامل آن از طریق آب آشامیدنی آلوده و مواد غذایی بخصوص سبزیجات آلوده انتشار می یابد. 
وی افزود: یخ سریعا آلودگی ها را به داخل خود منتقل می کند و این میکروب در صورت آلوده نمودن یخ می تواند دمای یخ را تا یک ماه تحمل نماید. 
سعیدی گفت: با توجه به آغاز مسافرت های تابستانی به منظور حفظ سلامتی خود و همسفرانتان یخ های موجود در بازار را به صورت غیر مستقیم و داخل پلاستیک تمیز و غیر رنگی گذاشته و بعد در مجاورت آب و مواد غذایی قرار دهید.

@Admin@ بازدید : 110 نظرات (0)

 

قلب

نا منظم بودن ضربان قلب:

در هر دقیقه یک قلب سالم در یک فرد بزرگسال در حال استراحت 60 تا 80 بار ضربان می‌کند هم تعداد ضربان‌ها و هم ریتم آنها ممکن است مختل شده و باعث نامنظم شدن ضربان قلب شوند. به نامنظم شدن ضربان قلب در اصطلاح پزشکی آریتمی گفته می‌شود که هم می‌تواند به علت اشکال در بطن‌ها و هم در دهلیزهای قلب ایجاد شود. دو نوع آریتمی وجود دارد:

1) تاکی کاردی: تعداد ضربانهای قلب خیلی زیاد می‌شود.

2) برادی کاردی: تعداد ضربانهای قلب خیلی کم می‌شود.

تاکی کاردی ممکن است بر اثر اختلال در دهلیزها یا بطن‌ها ایجاد شود و می‌تواند به صورت منظم و یا غیرمنظم باشد. هنگامی که تاکی کاردی در بطن‌ها ایجاد می‌شود. می‌تواتند بدتر شده و به فیبریلاسیون بطنی منجر شود که یک آریتمی خطرناک بوده و ممکن است باعث ایست قلبی شود. برادی کاردی‌های شامل سندورم سینوس بیمار و بلوک قلبی کامل می‌باشد. اکثر آریتمی‌ها بر اثر بیماری‌های قلبی و مشکلات عروق خونی آن ایجاد می‌شوند. تعداد ضربان‌های قلب در هنگام ورزش کردن و در زمان حاملگی، طبیعیس می‌باشد. در افراد ورزشکار که در حال استراحت هستند تعداد ضربان‌های قلب کمتر از حدطبیعی می‌باشد. آریتمی‌ها ممکن است باعث شوند که عمل تلمبه به طور موثری انجام نشود و باعث گردد که خون کمتری به مغز برسد. گرچه آریتمی‌ها ممکن است باعث علایم هشدار دهنده‌ای شوند اما انواع مختلف آن می‌توانند دارای شدتهای متفاوتی باشند.

علل بروز آریتمی‌ها

اکثر آریتمی‌ها بر اثر بیماری‌های قلبی ایجاد می‌شوند. شایع‌ترین علت زمینه‌ای آریتمی‌ها، بیماری شریان کرونری می‌باشد که باعث کاهش خونرسانی به عضله قلب و سیستم الکتریکی که تعداد ضربان‌های قلب را کنترل می‌کند می‌گردد. علل کمتر شایع ایجاد آریتمی‌ها عبارتند از انواع مختلف بیماری‌های دریچه‌ای قلب و التهاب عضله قلب (میوکاردیت). بعضی از انواع آریتمی‌ها که از همان بدو تولد وجود دارند به خاطر بودن یک نقص مادرزادی در قلب مثل وجود مسیر الکتریکی غیرطبیعی بین دهلیزها و بطن‌ها ایچاد می‌شوند. با این حال علایم این آریتمی‌ها در سنین بالاتر خود را نشان می‌دهند.

بعضی از آریتمی‌ها در افرادی دیده می‌شوند که قلب آنها از سایر جهات سالم می‌باشد. علل ایچاد چنین وضعیتی در آنها عبارتست از: عدم تعادل هورمونی (مثل پرکاری تیروئید) و یا اختلال در مواد شیمیایی موجود در خون مثل افزایش پتاسیم خون. بعضی از داروها مثل داروهای گشاد کننده برونش‌ها و داروی قلبی دیگوکسین ممکن است باعث بروز آریتمی شوند. همچنین کافئین موجود در قهوه و استعمال دخانیات نیز می‌توانند باعث آریتمی شوند. اما گاهی اوقات هیچ علتی را نمی‌توان برای بروز آریتمی پیدا نمود.

علائم آریتمی‌ها

علائیم آریتمی‌ها همیشه هم بروز نمی‌کنند اما اگر این علایم ایجاد شوند، شروع آنها معمولاً ناگهانی می‌باشد. این علایم ممکن است شامل موارد زیر باشند:

v      طپش قلب (آگاه شدن فرد از اینکه ضربان‌های قلبش نامنظم هستند)

v      گیجی که گاهی اوقات به از دست دادن هوشیاری منجر می‌شود.

v      تنگی نفس

v      درد در سینه یا گردن

عوارض آریتمی‌ها عبارتند از: سکته مغزی، نارسایی قلبی حاد و نارسایی قلبی مزمن

نحوه درمان آریتمی‌ها

پزشک ممکن است از علایمی که شما اظهار می‌دارید و با کنترل نبض شما، مشکوک به وجود آریتمی شود. او ممکن است برایتان درخواست گرفتن نوارقلبی نماید تا فعالیت الکتریکی قلب را بررسی کند.

در بعضی موارد، داروهای ضد آریتمی می‌توانند برای درمان آریتمی‌ها استفاده شوند. در سایر موارد از شوک‌های الکتریکی ممکن است برای بازگرداندن ضربان‌های قلب به وضع طبیعی استفاده نمود. اگر تعداد ضربان‌های قلب خیلی آهسته و کند شوند ممکن است از یک ضربان ساز مصنوعی (پیس میکر) که در قفسه سینه کار گذاشته می‌شود برای تحریک قلب و بازگرداندن ضربان‌های طبیعی آن استفاده نمود.

عاقبت آریتمی‌ها بستگی به نوع آنها دارند. تاکی کاردی فوق بطنی معمولاً مشکل جدی نمی‌باشد و در طول عمر بیماران اختلالی ایجاد نمی‌کند، در حالی که فیبریلاسیون بطنی یک آریتمی بالقوه مرگبار می‌باشد و نیاز به درمان فوری و اورژانسی دارد.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما سرعت وبسایت پایینه؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 690
  • بازدید سال : 13,692
  • بازدید کلی : 38,134
  • کدهای اختصاصی